Jak nie stracić motywacji do ćwiczeń? 5 prostych wskazówek

motywacja do ćwiczeń

Na pewno znasz zjawisko, kiedy wraz z początkiem nowego roku kalendarzowego, siłownie zapełniają się po brzegi, niemal każdy skrupulatnie planuje swoją niskokaloryczną dietę, a słodycze i słone przekąski idą w zapomnienie. Niestety, taki stan u wielu z nas utrzymuje się bardzo krótko. Często naszą motywację tracimy już po zaobserwowaniu pierwszych efektów, co jest błędem. Jak nie dać się pokusom i trwać jak najdłużej w swoich postanowieniach? Jak sprawić, aby nasza motywacja do ćwiczeń była stale na wysokim (lub chociaż umiarkowanym) poziomie?

Nie każdy z nas jest tak samo wytrwały w swoich zamierzeniach. Mówi się, że do wytworzenia nawyku potrzeba jedynie 28 dni. Jednak, zdecydowanie najtrudniej jest na początku drogi. Treningu unikamy z różnych powodów, często nasze wymówki są błahe.

Poznaj 5 prostych wskazówek, dzięki którym wytrwasz w swoich sportowych postanowieniach, a co za tym idzie, zdobędziesz wymarzoną sylwetkę i poprawisz stan zdrowia. Spraw by efektywny trening pozytywnie wpłynął na Twoje życie. Tym sposobem, już nigdy nie będziesz odkładała ćwiczeń „na potem”.

Efektywny trening zaczyna się od CELU

Zanim zaczniesz wylewać siódme poty na siłowni, zamówisz katering dietetyczny wydasz fortunę na nowe, sportowe ubrania, zastanów się nad celem jaki chcesz osiągnąć. Czy zmianę chcesz wprowadzić dla siebie, czy dla innych (męża, rodziców, dzieci, koleżanek)? Chcesz wzmocnić swoje mięśnie, marzy Ci się talia osy, czy pragniesz w zdrowiu dożyć sędziwych lat?

Odpowiedz sobie na te pytania i obierz jasny, konkretny i mierzalny w czasie cel. Zazwyczaj, naszą największą motywacją jest chęć schudnięcia i podobania się sobie. Po pewnym czasie możesz jednak uznać, że jest to jedynie „efekt boczny” ćwiczeń, a prawdziwą wartość jaką zyskałaś stanowią: lepsze samopoczucie, poprawiający się stan zdrowia i ogólne zadowolenie z życia zawodowego i prywatnego. Z doświadczenia wiem, że zmiany tego typu napędzają kolejne. Warto spróbować!

Twoje cele zapisuj na kartkach, które możesz przykleić w różnych, łatwo dostępnych dla Ciebie miejscach (laptop, kalendarz, biurko w pracy itd.). W ten sposób, wykonując codziennie obowiązki, stale będziesz sobie przypominać o treningu.

motywacja do ćwiczeń mięśnie

Planuj i monitoruj

Jeśli decydujesz się na odmianę swojego życia, musisz pamiętać o tym, że efektywny trening to taki, który odbywa się przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Dobrym pomysłem jest dokładne zaplanowanie dni, w którym ma się on odbyć. Nie ma nic gorszego niż chaos i niezdecydowanie, szczególnie jeśli brakuje Ci motywacji (możesz wtedy znacznie szybciej sobie odpuścić). Dodatkowo, wybierz siłownię czy park blisko Twojego domu, aby maksymalnie zwiększyć szansę pojawienia się na treningu.

Wiesz na czym polega dieta 20/80? Sprawdź artykuł http://omegasports.pl/dieta-80-20-na-czym-polega-jej-fenomen/

Motywacja do ćwiczeń to w głównej mierze widzialne rezultaty. Monitorowanie swoich postępów jest więc bardzo istotnym czynnikiem, wpływającym na regularność ćwiczeń. Stwórz swój dzienniczek treningowy i zapisuj w nim: zestawy ćwiczeń, plany posiłków, zmiany w wymiarach (uda, brzuch, pośladki, ramiona itd.) czy wagę.

Poproś bliskich o pomoc

Ten punkt może nie zadziałać na wszystkich, ponieważ sama znam osoby, które ze swoimi problemami chcą zmierzyć się same. Jeśli jednak jesteś osobą, która lubi przebywać w towarzystwie innych i do działania motywują Cię inni ludzie, dobrym pomysłem będą regularne treningi z drugą osobą (koleżanką, mamą, bratem czy trenerem). Podczas wizyty na siłowi, będziecie mogli wzajemnie się motywować i dodawać otuchy. Warunek jest jeden-plotki i telefony zostawcie w szatni. Wspólną godzinę poświęćcie na wylanie siódmych potów.

efektywny trening z partnerem

A może, trener personalny?

Motywacją do ćwiczeń może być również wynajęcie trenera personalnego. Jest to nie tylko spory wydatek, ale zobowiązanie do uczęszczania na treningi regularnie (ponieważ ktoś zupełnie obcy poświęca swój czas na to, aby Ci pomóc). Poza tym, że motywacją dla wielu kobiet mogą być regularne spotkania z często przystojnym i wysportowanym mężczyzną, pamiętaj że dobry trener jest pewnego rodzaju nauczycielem i przewodnikiem po świecie sportu. Przeprowadzi on również konsultację żywieniową i ustali dalszy plan działania. Mimo tego, że usługa tego typu sporo kosztuje, uważam że warto!

motywacja do ćwiczeń trener

Zadbaj o strój

Eksperci (w tym psychologowie) twierdzą, że zakup nowego stroju czy butów na siłownię poprawia nam samopoczucie i powoduje, że chętniej do niej chodzimy. Pamiętaj, żeby nie był to szary i „wyciągnięty” dres. Jeśli czujesz się na tyle odważnie wybierz kolorowy strój, podkreślający Twoje atuty. Nie musisz oraz razu stawiać na bardzo obcisłe zestawy. Zrób to wtedy, kiedy będziesz na to gotowa.

motywacja do ćwiczeń strój

Tę zasadę stosuję również u siebie. Regularnie kupuje nowe ubrania i buty na siłownię. Ubranie nowego zestawu na trening podnosi moją samoocenę i poczucie wartości. Dodatkowo, kupując mniejsze rozmiaru ubrań, szybciej zauważam zmiany w moim ciele. Powodzenia!

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *