Kreatyna, stosowanie i efekty

kreatyna bcaa

Do najczęściej kupowanych produktów, jeśli chodzi o suplementy dla sportowców, należą ogólnie rozumiane odżywki na rzeźbę, preparaty białkowe i kreatyna. Jeśli chodzi o ostatni z wymienionych typów, kreatyna ma udowodnione działanie, a jej bezpieczeństwo jest potwierdzone naukowo. Nic dziwnego, że osoby trenujące na siłowni sięgają po nią tak chętnie. Jakie efekty daje stosowanie kreatyny i jak są przyjmować?

Odżywki na rzeźbę cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród kulturystów, ale także wśród osób regularnie trenujących na siłowni. Gdy inwestujemy w ćwiczenia dużo czasu i energii, nic dziwnego, że chcielibyśmy mieć możliwie jak najlepsze efekty, również te widoczne gołym okiem. Kreatyna, BCAA, gainery to produkty bardzo szybko znikające z pólek w siłowniach i sklepach dla sportowców.

Kreatyna to związek chemiczny pochodzenia organicznego, połączenie trzech 3 aminokwasów: argininy, metioniny i glicyny. Jest ona niezbędna w niektórych sportach. Potrzebujemy jej również po prostu do życia. Bez niej organizm nie mógłby wygenerować energii podczas wzmożonej aktywności fizycznej. Jej podstawowe działanie opiera się na zwiększeniu potencjału energetycznego mięśni, dzięki czemu stwarzane jest korzystne środowisko do rozbudowy masy mięśniowej.

Przyjmowanie kreatyny

Ludzki organizm może samodzielnie metabolizować kreatynę. Można i powinno się również dostarczać jej wraz z pożywieniem. Warto w tym celu sięgać po mięso wieprzowe i wołowe czy ryby, takie jak np. łosoś czy tuńczyk. Niestety aby dostarczyć wystarczające ilości kreatyny przy regularnym uprawianiu sportu, należałoby spożywać wymienione produkty w bardzo dużych ilościach. Kreatynę bardzo ciężko pozyskać w większej ilości z diety. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem bardzo często okazuje się dostarczanie jej pod postacią suplementów.

Suplementy – kreatyna

Na rynku dostępne są różne odmiany kreatyny, jak np. jabłczan czy cytrynian. Za najskuteczniejszy uważa się monohydrat kreatyny, który jest dodatkowo najtańszy i najlepiej przebadany, jednak popularność zyskują również inne frakcje. Standardowa dawka monohydratu to 5g dziennie. Kreatynę stosuje się przeważnie w sposób ciągły, bez robienia tzw. cykli. Różne frakcje kreatyny są dostępne pod postacią suplementów w kapsułkach lub w proszku. Do najpopularniejszych należą Olimp kreatyna czy jabłczan kreatyny CM3 Trec.

olimp kreatynaOlimp, kreatyna CREATINE MEGA CAPS/MEGA CAPSULES . Kreaty6na Olimp dostępna jest w kapsułkach i w proszku (powder).

 

Kreatyna, BCAA, odżywki białkowe, gainery – możliwości jest wiele, a dla osiągnięcia zamierzonych efektów czasem zaleca się zmianę suplementacji czy też poszukiwanie najskuteczniejszej opcji, gdyż każdy organizm jest inny. Najlepszym rozwiązaniem jest dobór odpowiedniego rodzaju suplementacji razem z profesjonalistą, czyli z dobrym trenerem personalnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *