5 małych rzeczy, które zmienią i polepszą Twoje zdrowie i samopoczucie OD ZARAZ

zdrowy tryb życia

Każda z nas, z początkiem nowego roku chce zacząć prowadzić zdrowy tryb życia. Jednak, doskonale pamiętam swoją walkę o lepszą sylwetkę i samopoczucie. Z biegiem tygodni, zazwyczaj zapominałam o zdrowej diecie i regularnych ćwiczeniach. Nagłe zmiany tego typu, szczególnie w kontekście osób, które nie mają na co dzień styczności ze sportem, mogą skończyć się szybką porażką. Tzw. zdrowy tryb życia to długotrwały proces, któremu towarzyszy nie tylko dokładne poznanie zasad żywienia i ćwiczeń, ale również dotarcie w głąb siebie. Poznanie swoich możliwości i potrzeb to pierwszy krok w drodze o lepsze ja.

Z drugiej strony, każda z nas lubi szybkie efekty. Mam więc dobrą wiadomość! Podzielę się dziś z Tobą kilkoma sposobami na to, jak poprawić samopoczucie i pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie organizmu. Czujesz się ostatnio gorzej? Nie masz motywacji do pracy? Masz wrażenie, że niejako „wypadłaś z rytmu”? A może po prostu masz doła z powodu tego, jak wyglądasz? Niezależnie od przyczyny, 5 prostych (i przetestowanych na mnie!) czynności sprawi, że poczujesz się lepiej zarówno fizycznie, jak i mentalnie. Na pierwszy rzut oka, mogą Ci się one wydać dosyć banalne i oczywiste. Jednak pamiętaj, że w prostocie tkwi siła. Regularne wykonywanie poniższych czynności, wytworzy w Tobie nawyk, bez którego nie będziesz wyobrażała sobie kolejnego dnia. Tak więc, jeśli potrzebujesz odrobiny motywacji i dawki pozytywnego nastawienia, poznaj 5 sprawdzonych sposobów na natychmiastowe polepszenie stanu organizmu.

Dwa poranne rytuały, które dają pozytywnego kopa

Na zrobienie tych dwóch czynności z rana, będziesz potrzebować około 15 minut. Zawsze zaczynam swój dzień, od wypicia szklanki ciepłej wody z cytryną. Jest to idealna mieszkanka do picia na czczo. Mimo tego, iż brzmi to niewiarygodnie, woda z cytryną to „lek” na obniżoną odporność, powtarzające się bóle głowy, szarą i matową skórę, problemy trawienne czy walkę z nadwagą. Po 2 tygodniach powinnaś zauważyć efekty, regularnego picia mikstury. Zarówno woda, jak i cytryna mają silne właściwości oczyszczające organizm z wszelakich niepotrzebnych i szkodliwych substancji/składników. Nasz organizm staje się pobudzony, dzięki dużej zawartości elektrolitów. Uważaj jednak, jeśli cierpisz na zgagę lub nadwrażliwość zębów.

zdrowy tryb życia woda z cytryną

Kolejnym etapem, na który możesz poświęcić jedynie 10 minut jest rozciąganie. Wiem, że trudno jest się zmotywować do działań tego typu. Jednak, ma ono bardzo pozytywny wpływ na samopoczucie i wspomaga zdrowy tryb życia. Wskocz w luźne ciuchy i zrób sobie krótką sesję rozciągającą (filmiki możesz znaleźć na YouTube). Zaobserwowałam, że regularne rozciąganie obniża poziom stresu i rozluźnia.

zdrowy tryb życia rozciąganie

Rób regularne przerwy od siedzenia

Ten punkt kieruje głównie w stronę osób, które (tak jak ja) pracują przy biurku. Okazuje się, że codzienne spędzanie czasu w pozycji siedzącej, ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Dlatego, nie zważając na to co mówi koleżanka czy szef, rób sobie regularne przerwy i wstań od biurka. Idealną sytuacją byłoby wykonanie kilku skłonów, które możesz zrobić np. w toalecie (jeśli wstydzisz się „ćwiczyć” przy wszystkich). Najprostszym i zarazem najszybszym zestawem ćwiczeń będzie: kilkukrotne poruszanie głową w lewo i prawo, rytmiczne spięcia łydek, wyciąganie się w górę i głęboki skłon w dół. To działa, uwierz!

Zaplanuj i spisz swój trening

Niezależnie od tego, czy w danym dniu będziesz mieć 15 minut, czy godzinę, na początku tygodnia (w moim przypadku jest to niedziela wieczór) zaplanuj i zapisz na kartce dokładny plan treningowy na tydzień. Skrupulatne spisywanie ćwiczeń i pory dnia, zminimalizuje ryzyko ich odpuszczania. Nikt z nas nie lubi zastanawiać się zbyt długo na tym, jaki zestaw treningowy wybrać. Może to prowadzić do rezygnowania z aktywności, właśnie z powodu niezdecydowania. Czynność ta zajmie Ci nie więcej niż 15 minut, a zdecydowanie zmotywuje Cię do działania.

zdrowy tryb życia planowanie treningów

Kwestia snu

Jeśli dalej zastanawiasz się jak poprawić samopoczucie i zdrowie, odpowiedz sobie na pytanie czy odpowiednio długo śpisz i jaką jakość ma Twój sen? Regularne spanie nie tylko wpływa pozytywnie na nastrój, ale również na sylwetkę. Co możesz zrobić, aby poprawić tę sferę życia? Po pierwsze, kładź się wcześniej spać (minimum 7-8 godzin przed planowaną pobudką). Drugim czynnikiem, który niestety negatywnie wpływa na jakość naszego snu jest korzystanie z urządzeń mobilnych, emitujących tzw. niebieskie światło. Naukowcy alarmują, aby odkładać telefon, wyłączać telewizor przynajmniej 2 godziny przed snem. Poprawia to jego jakość, a my czujemy się wyspani i wypoczęci.

zdrowy tryb życia sen

10 minutowy spacer i szczera rozmowa

Często miewam dni, kiedy nie czuję motywacji do pracy, nie mam siły pójść a trening i najchętniej zjadłabym całą tabliczkę czekolady. No cóż…Zdrowy tryb życia nie zawsze jest prosty. Może się to wydać banalne, ale z pomocą w takich sytuacjach przychodzi mi 10 minutowy spacer. Jedynie kilka minut pozwala mi na odświeżenie swojego umysłu, zebranie myśli i naładowanie się pozytywną energią. Ważne jest, aby tego nie planować i nie stroić się. Załóż wygodne ciuchy i wyjdź, chociażby na chwilę. Co więcej! Zostaw telefon w domu. Taki reset wyjdzie Ci na dobre!

zdrowy tryb życia spacer

Ostatnią kwestią, którą poruszę będzie pozbywanie się negatywnych emocji, poprzez szczerą rozmowę z bliską i zaufaną osobą. Ne wiem czy zdajesz sobie sprawę z druzgocących skutków permanentnego stresu. Duszenie w sobie negatywnych emocji wpływa m.in. na poziom hormonów w naszym ciele, ponadto spowalnia proces przemiany materii oraz zaostrza problemy żołądkowe. Wiadomo, że każda z nas inaczej reaguje na stres. Jednak, nie możemy dopuścić do sytuacji, w której opanowuje on nasz cały umysł, a my nie możemy funkcjonować normalnie. Moim sprawdzonym sposobem, jest rozmowa z przyjaciółką, mamą lub partnerem. Pamiętaj, że życzliwi ludzie są wokół Ciebie, na wyciągnięcie ręki.

Zdrowy tryb życia na wyciągnięcie ręki

I jak? Przekonałaś się już, że aby zacząć potrzeba niewiele? Na początku również myślałam, że potrzeba wielkich zmian, aby zauważyć jakiekolwiek rezultaty. Jednak, wdrażając stopniowo wyżej wymienione rady, nabrałam energii, miałam więcej sił do życia i znalazłam w sobie motywację. Zacznij już dziś, a nie pożałujesz!

dieta redukcyjna warzywa

 

Chcesz dowiedzieć się czegoś o diecie redukcyjnej? Sprawdź ten artykuł http://omegasports.pl/redukcja-masy-ciala-jesc-aby-schudnac/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *