10 korzyści z robienia pompek

zalety pompek

Moim zdaniem pompki są ćwiczeniem niedocenianym. Trochę ubolewam nad tym stanem rzeczy, bo to naprawdę dobre ćwiczenia. Po pierwsze zajmują niewiele czasu. Po drugie dostarczają korzyści związanych z poprawą nie tylko wyglądu, ale też siły i wytrzymałości.

Robienie pompek nie jest szczególnie trudne – początkującym, po tym jak już opanują odpowiednie ułożenie rąk i dłoni, pozostaje sprawdzić swoje możliwości. Wiadomo – może się zdarzyć, że cała zabawa z pompkami (szczególnie tymi, które nie uwzględniają oparcia się na kolanach) może skończyć się bardzo szybko. Zdarza się, że czyjeś możliwości pozwalają na start z jednym powtórzeniem. Nie ma w tym nie złego. Z czasem pojawi się kolejne, a w końcu 10 i kilkadziesiąt. Choć jest jeden warunek – nie możesz odpuszczać. Słaba forma nie trwa wiecznie, uwierz mi.

Żeby zmotywować cię do robienia pompek, przygotowałam listę zalet, które sprawią, że już za chwilę znajdziesz się na macie. Pod warunkiem, że masz taką możliwość 😉

10 zalet robienia pompek

 

  • rzeźbią mięśnie górnej partii ciała, a także ud, pośladków i brzucha
  • wzmacniają mięśnie – w czasie ćwiczeń pracują wyżej wymienione mięśnie, nie tylko biceps i triceps
  • wzmacniają kręgosłup – pompki mają bardzo dobry wpływ na niego, szczególnie na dolną część
  • poprawiają siłę – różnicę zobaczysz już po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń
  • podnoszą wytrzymałość – pompki to nie tylko ćwiczenie siłowe, ich wykorzystywanie w treningach wytrzymałościowych jest nieprzypadkowe – mają wpływ na poprawę wytrzymałości organizmu
  • nie są nudne – jest bardzo dużo wersji tego ćwiczenia, które można wykonywać nie tylko po to, żeby urozmaicić trening, ale także po to, żeby położyć szczególny nacisk na konkretne mięśnie
  • darmowe – nie musisz mieć karnetu na siłownię, basen i do klubu, ani żadnego specjalnego sprzętu – pompki możesz robić zupełnie za darmo
  • nie zajmują dużo czasu – pompki są idealnym ćwiczeniem dla tych z was, którym trudno znaleźć czas na dłuższy trening – poświęcenie im kilku minut w ciągu dnia będzie w sam raz
  • można je robić wszędzie – wystarczy podłoga, więc nie ma znaczenia, czy jesteś w domu, czy wyjechałaś na weekend w nieznane
  • motywują – w niedługim czasie pozwalają zauważyć progres – najpierw przez zwiększone możliwości, jeśli chodzi o liczbę powtórzeń, a potem dodatkowo przez kształtowanie sylwetki

To jeszcze nie wszystko! Zmiany w sposobie wykonywania pompek pozwalają tak naprawdę na rzeźbienie całej sylwetki przy wykorzystaniu tylko tego ćwiczenia. Choć trzeba przyznać, że pompkowe wariacje często są uzależnione od siły i wytrzymałości. Dlatego na początku weź pod uwagę wersję klasyczną lub damską i dopiero z czasem przechodź do trudniejszych technik.

Serio, nie musisz nikomu niczego udowadniać – ćwicz zgodnie ze swoimi możliwościami 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *